niedziela, 1 marca 2015

Kotlety mielone z mąką z ciecierzycy.

Mieleniaki z mąką cieciorkową zamiast bułki tartej. Mąkę z ciecierzycy zrobiłam sama, w młynku do kawy. Interesu życia nie zrobiłam, bo kilogram mąki z ciecierzycy kosztuje mniej niż kilogram suchej cieciorki w  moim sklepie. Pocieszam się, że mam 100% pewności, że w mojej mące była tylko ciecierzyca. Warto korzystać z tej mąki z uwagi na kwas foliowy, którego zawiera dużo - 100 g mąki pokrywa 120% dziennego zapotrzebowania. Poza tym jest bogata w błonnik, żelazo, potas, witaminę B1 i B12, fosfor, magnez, cynk, selen, manganu oraz miedź. Jest mąką bezpieczną dla cukrzyków, ponieważ nie powoduje wahań cukru we krwi. Jaka szkoda, że nie wiedziałam tego w ciąży, piekłabym sobie z niej chleb. Mąkę z ciecierzycy używa się jak zwykłą, można nią zastąpić bułkę tartą. 
Nie wymyśliłam tych kotletów, wynalazłam je w starej gazecie, która przyjechała ze mną z Włoch. Przy czym nie jest to przepis włoski. Strona, na której go znalazłam nosi tytuł "spróbowane w podróży", a nazwa potrawy w wolnym tłumaczeniu to "pączek irański". W życiu w Iranie nie byłam, nie mam zielonego pojęcia o tej kuchni, więc nie powiem, tak to jest tradycyjny przepis. Z braku wołowiny użyłam wieprzowiny. Mam nadzieję, że nikogo tym nie urażę. Wyszło siedem kotletów i tu pojawia się moje pytanie, wiecie może kto zeżarł ostatniego? Ja nie! Jak myślicie Pan Mąż, czy Nastolat Niejadek?
 
Składniki:

300 g mielonej wołowiny,
1 mała cebula,
1 jajko,
50g mąki z ciecierzycy,
bułka tarta do obtoczenia,
szczypta cynamonu,
szczypta kurkumy,
sól,
olej z orzeszków arachidowych.

Przygotowanie:

Mięso umieścić w misce. Cebulę pokroić i dodać do mięsa. Następnie dodawać pozostałe składniki (oprócz bułki tartej i oleju). Wymieszać dokładnie. Formować kotlety mielone, robiąc po środku otworek. Kształtem przypominają obwarzanki. Obtoczyć w bułce tartej. Smażyć na rozgrzanym tłuszczu. Usmażone kotlety zdejmować z patelni i układać na ręczniku papierowym by pozbyć się nadmiaru tłuszczu. Podawać z dowolnymi dodatkami.

Uwagi:

  • kotlety podałam z zapiekanymi pod beszamelem warzywami i cannelloni ze szpinakiem,
  • można użyć cielęciny, indyka czy filetów z kurczaka.
 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz