czwartek, 28 stycznia 2016

Olsztyńskie frykadele serowe.


Odkopałam ostatnio cudowną książkę kucharską, a w zasadzie kulinarny reportaż o dawnej kuchni mojego regionu. Szukałam przepisu na coś z ziemniaków, a zatrzymałam się na tych placuszkach. Zrobiłam od razu tego samego dnia. Hurtem! Wpadł mi w oko również przepis na chleb z sera - posmarowany masłem, wzbogacony konfiturą jest doskonały na  słodkie śniadanie. Nie zapominając, że potrzebowałam czegoś fajnego z ziemniaków trafiłam na słodkie rogaliki. Mimo, że chodziło mi
o danie wytrawne, zrobiłam również te ziemniaczane rogaliki. W tym miejscu mogę z czystym sumieniem polecić książkę "Niezapomniana kuchnia Warmii i Mazur", ponieważ po raz kolejny przygotowane wg zawartych w niej przepisów były idealne, co nie w przypadku każdej książki jest oczywiste. Uwielbiam tę książkę i zastanawiam się tylko, czy reportaż wzbogacony jest przepisami, czy odwrotnie. Wiem na pewno, że zapotrzebowanie na twaróg w naszym domu wzrośnie. I dobrze ;)

Składniki:

    • 25 dag białego sera,
  • 5 dag masła,
  • 2 całe jaja,
  • 2 żółtka,
  • 3 łyżki mąki, 
  • 1 łyżka śmietany,
  • sól,
  • 1 dag cukru,
  • odrobina otartej skórki cytrynowej,
  • olej do smażenia, 
  • kwaśna śmietana do okraszenia.
Wykonanie:

Twaróg zemleć lub przetrzeć przez sito (ja zblendowałam). Dodać pozostałe składniki i dobrze wymieszać. Masę kłaść łyżka na rozgrzanym tłuszczu, smażyć z obu stron na rumiano. 
Podawać z kwaśna śmietaną. Przygotowałam śmietanę z sokiem z cytryny, cukrem i otarta skórka cytrynową. 

Uwagi:


  • W książce napisano, że placuszki trzeba formować i obtaczać w mące. Moje były zbyt "luźne". Nie chciałam dodawać więcej mąki. Nie wiem może to wina twarogu, że masa wyszła zbyt rzadka mimo zachowanych proporcji, a może jajka były większe. Mimo tego placuchy wyszły bardzo smaczne, delikatne z cytrynową nutką. 
  • Masa miała konsystencję między gęstą śmietaną, a jogurtem bałkańskim.
Smacznego!

Będzie mi miło jeśli polubicie mój profil na FB (tam znajdziecie nie publikowane na blogu "szybkie inspiracje".
Jeszcze milej mi będzie jeśli zostawicie ślad swojej obecności w postaci komentarza :)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz