piątek, 29 stycznia 2016

Słodkie rogaliki ziemniaczane


Jadłam już pączki z ziemniaczanego ciasta, więc rogaliki nie zdziwiły mnie, choć byłam bardzo ciekawa jak wyjdą. Wyszły i spodobały się domownikom. Ludziątko wspiął się nawet na krzesło, a z niego na stół by jeden podwędzić, a Ludziątko wie co dobre. Co tu dużo mówić, wybredny Nastolat śrutował, aż miło. Ciesze się, że wyszły dobre czyli do powtórzenia bo fajnie się pracuje na tym ziemniaczanym cieście. Jest dość plastyczne, nie rwie się, ładnie się skleja, dobrze wałkuje, chyba ma same zalety. Trochę malizną trąca bo szybko się rozeszły. Muszę oddać sprawiedliwość i wspomnieć, że przepis pochodzi z książki "Niezapomniana kuchnia Warmii i Mazur". Nie, nie mam nic z zachwalania tego dzieła. Szczerze mi się podoba.

Składniki:

  • 30 dag ugotowanych w mundurkach i przeciśniętych przez praskę ziemniaków,
  • 30 dag mąki pszennej,
  • 10 dag cukru,
  • proszek do pieczenia,
  • olejek migdałowy,
  • 1 jajko,
  • 1 łyżka wody,
  • 5 dag masła,
  • konfitura do nadziania (ewentualnie masło orzechowe),
  • 1 łyżka mleka do posmarowania.
Wykonanie:

Jeszcze gorące ziemniaki przepuścić przez maszynkę lub praskę. Dodać wszystkie składniki oprócz jajka i wyrobić elastyczne ciasto. Białko ubić na sztywna pianę i połączyć z ciastem. Ciasto podzielić na 3-4 części. Każda rozwałkować na grubość około 0,5 cm. Wyciąć trójkąty, na każdy nałożyć nadzienie i zwijać od szerokiej strony formując rogalik. Mleko roztrzepać z żółtkiem i posmarować rogaliki. Piec 10-15 minut w gorącym piekarniku. 

Uwagi:
  • Do nadziania rogalików użyłam karmelizowanych fig i masła orzechowego.
  • Ciasto podzieliłam na 3 części,
  • Z podanych składników wyszły 24 rogaliki.
Smacznego!




2 komentarze:

  1. na karnawał super:) zapraszam na konkurs http://jedzismakuj.blogspot.com/2016/01/konkurs-kulinarna-frajda-przepisy.html

    OdpowiedzUsuń