wtorek, 9 czerwca 2015

Babeczki bananowe - bez jaj!

Ludziątko, skończył rok! Matko i Córko! Kiedy to zleciało? Melancholijnego wpisu nie będzie bo mi jeszcze klawiatura zwarcie zrobi. Na imprezkę upiekłam mu babeczki bananowe bez jajek. On polubił je zjadać, ja robić, są błyskawiczne nie potrzeba nawet wyciągać miksera. Przepis znalazłam na blogu "Mama na diecie bezmlecznej", a ponieważ nam mleko nie szkodzi pozmieniałam w nim nieco.

Składniki:
  • 3/4 szklanki mąki pszennej,
  • 3/4 szklanki mąki razowej,
  • 150g jogurtu naturalnego,
  • 125g rozpuszczonego masła (lub margaryny)
  • 0,3 szklanki cukru cynamonowego,
  • 2 banany,
  • 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej,
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia,
Przygotowanie:

Banany rozgnieść widelcem na miazgę, dodać cukier, jogurt i rozpuszczone masło. Wymieszać. Dodać produkty sypkie, dobrze je uprzednio zmieszać razem. Wymieszać dokładnie. Masę rozłożyć do foremek. Piec 20 minut w rozgrzanym do 180 stopni piekarniku.

Uwagi:
  • można użyć zwykłego cukru i dodać odrobinę cynamonu,
  • w przepisie, z którego "wyszłam" były jeszcze 2 łyżki mąki ziemniaczanej, przeoczyłam ten fakt, jednak babeczki wyszły dobre,
  • zamiast masła w wyjściowym przepisie było 0,5 szklanki oleju, a zamiast jogurtu mleko roślinne (1 szklanka), 
  • używając mleka roślinnego i oleju otrzymamy wegański smakołyk.
Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz