czwartek, 11 czerwca 2015

Krokiety z selera

Przeglądając starą książkę kucharską trafiłam na krokiety z selera. Zaciekawiły mnie. Selera bardzo lubimy i jest podstawowym warzywem w mojej kuchni. Jadamy go na różne sposoby, mając na uwadze jego walory smakowe i odżywcze. Bardzo smakuje nam zupa z selera, surówka z warzyw korzeniowych, sałatka z grillowanych warzyw - uważam, że grillowany seler jest bardzo smaczny. Nastolat często zjada go odstrajając kawałek. Krokiety robiłam pierwszy raz i skradły nasze serca. Krokiety wyszły smaczne i na pewno będą się u nas pojawiać jako dodatek obiadowy lub samodzielne danie.

Składniki:
  • 250g selera,
  • 2 łyżki ryżu,
  • 1 jajo,
  • bułka tarta (ile trzeba),
  • sól, pieprz,
  • natka,
  • olej do smażenia.

Przygotowanie: 

Selera zetrzeć na tarce i ugotować z 2 łyżkami ryżu. Jeśli będzie zbyt dużo wody - odlać. Po przestygnięciu dodać jajko, natkę i tyle bułki tartej ile potrzeba, żeby masa nie rozpadała się. Formować krokiety, obtaczać w bułce i smażyć na złoto.

Uwagi:
  • selera i ryż gotowałam podobnie jak przygotowuje się risotto - dolewałam wody w miarę potrzeby,
  • nie ma znaczenia czy selera i ryż ugotuje się razem czy oddzielnie,
  • krokiety zjedliśmy z "sosem" z jogurtu naturalnego, ogórka i jajka na twardo,
  • myślę, że z powodzeniem można wykorzystać selera z rosołu.
 Smacznego!



2 komentarze: