niedziela, 31 maja 2015

Kurak faszerowany ziemniakami


Kurczak pieczony to jedno z ulubionych dań mojej rodziny. Lubię też je przygotowywać bo jest proste, niedrogie, zawsze wychodzi, starcza zwykle na dwa posiłki (najczęściej robię jakąś sałatkę, albo wielkie pyszne kanapki). Tym razem piekłam kurczaka w rękawie "faszerując" go uprzednio ziemniakami w mundurkach - zmieściły się cztery spore.    
Składniki:
  • 1 kurczak,
  • 4 łyżki musztardy,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1 cebula czerwona,
  • natka,
  • oregano,
  • tymianek,
  • lubczyk,
  • rozmaryn
  • pieprz czarny,
  • 4-5 ziemniaków średniej wielkości,
  • folia do pieczenia.

Przygotowanie:

Kurczaka umyć i osuszyć, cebulę pokroić w piórka, poszatkować czosnek i zioła. Do miski z musztardą dodać czosnek i zioła oraz pieprz. Dobrze wymieszać. Powstałą marynatą natrzeć kurczaka od środka i na zewnątrz. Do środka kurczaka włożyć 1/4 cebuli. Resztą cebuli obłożyć kurczaka i odstawić na 3-4 godziny do lodówki. Po tym czasie, do środka kurczaka włożyć ziemniaki w mundurkach (jeśli są młode). Kurczaka włożyć do rękawa do pieczenia  i piec godzinę w temperaturze 180 st. Wyjąć upieczonego kurczaka i porcjować.

Uwagi:
  • zgłosiłam tego kurczaka do konkursu Farmio więc trzymajcie kciuki, tak czy inaczej wygrałam pyszny obiad, który przygotowałam dzień wcześniej, piekł się gdy ja spacerowałam z Ludziątkiem,
  • użyłam świeżych ziół - rosnących w ogrodzie i na parapecie,
  • ziemniaki były obłędne.
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz