środa, 27 maja 2015

Pizza z patelni.

Odkąd przygotowałam na patelni pizzę z ciasta ziemniaczanego zastanawiałam się, czy uda się przygotować tak placek z ciasta drożdżowego. W sumie nie wiem czemu mnie to zastanawiało, dostępne są przecież elektryczne patelnie do pizzy. Mimo wszystko trochę obawiałam się, o temperaturę jaką uzyskam pod przykryciem, czy będzie wystarczająca. Może te elektryczne patelnie są dopracowane tak by pizza na pewno się udała. Trochę obawiałam się efektu, dlatego zaczęłam szukać włoskich przepisów i znalazłam taki, który wydał mi się odpowiedni, przerobiłam go jednak trochę, zamieniając część mąki z pszennej na żytnią pełnoziarnistą. Na pewno będę wracać do tego sposobu jako szybszego i ekonomiczniejszego. Polecam tym, którzy nie mają piekarnika. Całkiem niezłą pizzę można przygotować i bez niego. 


Składniki:
  • 120g mąki pszennej,
  • 180g mąki żytniej pełnoziarnistej,
  • 200g wody,
  • 50g oliwy,
  • 1 łyżeczka suchych drożdży,
  • szczypta soli.


Przygotowanie:

Z podanych składników wyrobić elastyczne ciasto, podsypując mąką jeśli zajdzie potrzeba. Wyrobione ciasto zostawić do wyrośnięcia. Podzielić je na pół i rozwałkować na placki grubości około 0,5mm. Placek umieścić na rozgrzanej patelni z nieprzywierającą powłoką. Przykryć pokrywką i "piec" po 3 minuty z każdej strony. Posmarować placek sosem pomidorowym, posypać serem i obłożyć dowolnymi dodatkami. Ponownie przykryć patelnię i piec do rozpuszczenia sera. 
Uwagi:
  • ogień nie powinien być zbyt duży, żeby ciasto nie przypaliło się,
  • jeśli ciasto jest zbyt suche można dolać odrobinę wody,
  • jeśli ciasto zbyt mocno klei nam się do rąk, należy dodać odrobinę oliwy.
     
     



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz