czwartek, 30 kwietnia 2015

Kokoszka jagiełki warzyła. Tarta jaglana z cukinią.

 
Skłamałabym mówiąc, że kasza jaglana jest moją ulubioną kaszą. Nie jest! Mimo tego w mojej szafce jest zawsze i zdarza się, że nawet używam. Czasem jako dodatku do drugiego dania, czasem dosypuję do zupy, nie lubię jej z mlekiem. Raz na jakiś czas robię tartę z .... tym co akurat mam. Kasza jaglana pod postacią tarty smakuje mi najbardziej. Cui jeśli kiedyś Cię tu przyniesie, to wiedz, że jestem Ci wdzięczna za przepis na zdrowy posiłek, przy którym się nie narobię. 
Tyle słowem wstępu.

Składniki:

 na ciasto:
  • 1 szklanka suchej kaszy jaglanej,
  • jedna cebula,
  • 2 łyżki oleju,
  • 1 jajko.
na  sos:
  • 180g gęstego jogurtu naturalnego,
  • 2 jajka,
  • pieprz czarny,
  • gałka muszkatołowa,
  • odrobina soli
na farsz:
  • 1/2 sporej cukinii,
  • 1/2 sporej cebuli czerwonej,
  • trochę sera  żółtego.
Przygotowanie:

Kaszę ugotować na sypko. Cebulę zrumienić i dodać ją do kaszy. Wbić jajko i dokładnie wymieszać. Wysmarować formę do pieczenia - najlepiej tarty - i wysypać ją bułką tartą. Do przygotowanej formy przełożyć masę, tak aby i boki formy były nią wylepione.
Piec przez 20 minut w rozgrzanym do 200 stopni piekarniku.


W tym czasie przygotować sos. Jajka roztrzepać z solą, dodać pieprz i gałkę muszkatołową oraz jogurt. Dokładnie wymieszać.

Cebulę i cukinię pokroić w cienkie plastry.
Obłożyć nimi podpieczoną tartę i zalać ostrożnie sosem. Posypać wierzch serem.
Wstawić ponownie do piekarnika i piec około 30 minut - do ścięcia się sosu.

Uwagi:
  • zamiast sera żółtego można użyć fety, czy mozzarelli, w przypadku fety warto uważać z ilością soli,
  • do wysypania formy użyłam płatków jaglanych,
  • moja siostra uważa, że kasza jaglana nadaje się do.... niczego, ostatnio popełniła placuszki z kaszą jaglaną i twarogiem i uznała, że placuszki są dobre dzięki zawartości twarogu.
  • żeby kasza jaglana utraciła goryczkę warto jest przepłukać ją wrzątkiem,
  • zostało mi trochę kaszy gryczanej z obiadu więc wrzuciłam ją do kaszy jaglanej. 
  • porcję tarty na zimno można zabrać ze sobą na wynos smakuje równie dobrze jak na ciepło.
  • polubcie powipachowyfanpage na fb: https://www.facebook.com/powipach





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz