wtorek, 27 stycznia 2015

Frittata ze szpinakiem.

Co łączy bezę i omlet ze szpinakiem? Żółtka, a dokładnie 6 żółtek. Można z nich zrobić likier albo kogel mogel ale ani jedno, ani drugie na obiad się nie nadaje. Zarządziłam więc frittatę. To jedno z moich ulubionych, szybkich dań obiadowych. Można ją przygotować na wiele sposobów. U mnie najczęściej jest to "przegląd lodówki". Chyba jeszcze nie zrobiłam dwóch jednakowych. Tym razem maszyna losująca w postaci mnie wylosowała z lodówki szpinak i szynkę oraz obowiązkowo ser. Nie istnieje dla mnie frittata bez sera.
Frittata ze szpinakiem wyszła - hm dobrze powiedziane - wyszła w 5 minut. Szczytem refleksu było zrobić jej zdjęcie zanim została pożarta.


Składniki:
  • 6 jaj (+ 6 żółtek "bo były"),
  • 200g szpinaku,
  • 1 mała cebula,
  • 50g szynki,
  • 100g tartego sera,
  • opcjonalnie kilka plastrów oscypka lub innego sera.
  • pieprz czarny,
  • olej.
Przygotowanie:

Na sitku rozmrozić szpinak, im więcej wody z niego odcieknie tym lepiej. Cebulę pokroić w kostkę i podsmażyć z szynką, również pokrojoną w kostkę. Dodać szpinak i mieszając doprowadzić do odparowania wody.
Przestudzić.

Jajka roztrzepać rózgą lub mikserem.
Dodać do nich szpinak, tarty ser i rozmieszać.
Na dobrze rozgrzaną patelnię wylać masę jajeczną.

Na wierzchu delikatnie ułożyć plastry sera. Nie powinny zatopić się w jajku.
Smażyć 2 minuty na dużym ogniu. Przykryć patelnię i zmniejszyć ogień. Smażyć przez 10 minut.

Zsunąć frittatę na pokrywkę i odwrócić.

Smażyć 8 minut.

Zdjąć z patelni. Nadmiar tłuszczu odsączyć ręcznikiem papierowym.
 
Gotowe!

Uwagi:
  • Zamiast oscypka w plastrach można użyć szynki lub sera żółtego. W drugim przypadku lepiej nie odwracać frittaty, a smażyć ją na wolnym ogniu pod przykryciem, póki nie zetnie się od góry. Tak robi moja Siostra.
  • Wystudzoną frittatę można zabrać "na wynos" do pracy czy szkoły.
  • Przygotowanym z powyższych składników obiadem najadły się cztery osoby, no dobra prawie się najadły :)
  • Można wstawić frittatę do piekarnika, uda się wtedy przygotować jednorazowo wiele porcji.
  • Jeśli doda się do masy odrobinę sody, frittata będzie bardziej puszysta.
  • Na talerzu obok frittaty, własnej produkcji mieszanka warzyw w delikatnej zalewie octowej.
  • Zwykle nie zastanawiam się jaki jest kształt pokrojonej szynki, jeśli kupiłam w plastrach, tnę ją nożyczkami.
 
 Spróbujcie i lubujcie! 
(również mnie na eFBe ;))






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz