wtorek, 13 stycznia 2015

Niemowlęcy ryż z jabłkiem.

Nie planowałam publikować dziś dwóch wpisów ale ryż z jabłkiem dla ludziątka nijak nie pasował mi do karkówki, no i znaleźć zawsze łatwiej.



Miniludek jest na etapie rozszerzania diety. Z ciekawością przygotowuję mu nowe dania, a on z ciekawością ich próbuje. Dziś zrobiłam szybki ryż z jabłkiem - porcja mini  - jedna. Nie było sensu gotować mu ryżu, użyłam płatków błyskawicznych dzięki czemu uniknęłam miksowania. Doskonale rozprószyły się w piekarniku.

Składniki na jedną niewielką porcję:
  • 2 łyżki płatków ryżowych,
  • nieduże słodkie jabłko,
  • łyżeczka masła,
  • odrobina cynamonu.
Przygotowanie:

Płatki zalać wrzącą wodą w proporcji 1:1.
Jabłko zetrzeć na tarce. Połączyć z płatkami. Dodać odrobinę cynamonu (można też go pominąć) i masło. Naczynie do zapiekania przykryć folią aluminiową i wstawić do piekarnika w kąpieli wodnej.
Zapiekać około 12 minut w temperaturze 180 stopni.

Podawać wystudzone.

Dla starszaka, który pije już mleko krowie, można go użyć zamiast wody.

W przypadku gdy jabłko jest dość kwaśne, w celu "osłodzenia" ryżu można użyć banana.

Warto pamiętać o dodawaniu do posiłków niemowląt tłuszczy, ponieważ spożywają one ich zbyt mało.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz