piątek, 16 stycznia 2015

Kurczak Marengo.

Kurczak Marengo nie potrzebuje długiego przedstawiania. Podobno kucharz Napoleona przygotował taką kolację w dniu poprzedzającym bitwę pod Marengo. My nie planowaliśmy żadnych bitew ale kurczaka zjedliśmy ze smakiem. Wieczorem okazało się, że z pomocą chyba 50 świec walczyliśmy z ciemnością bo całe osiedle zostało pozbawione prądu. Kurczak okazał się proroczy - walka była ;)


Składniki:
  • 8 kawałków kurczaka - u mnie ćwiartki.
  • posiekane czarne oliwki,
  • 300 ml przecieru pomidorowego (passaty),
  • 3 łyżki oliwy z oliwek,
  • 200 ml białego wytrawnego wina,
  • 2 łyżki mieszanki majeranku, bazylii, oregano i tymianku,
  • 2 łyżki masła,
  • posiekany ząbek czosnku,
  • bagietka,
  • sól, pieprz,
  • bazylia do przybrania,
  • 100g różnych grzybów (u mnie same pieczarki)
Przygotowanie:

Mięso:
  1. Mięso pozbawić kości.
  2. 2 łyżki oliwy rozgrzać na patelni. Przez 4-5 minut obsmażać mięso - do zrumienienia.
  3. Dodać passatę, wino i zioła. Zagotować. Następnie dusić około 30 minut. 
  4. Gdy sos odparuje, dodać oliwki.
  5. Doprawić solą i pieprzem.
  6. Wymieszać.
Uwagi: 

Z powodzeniem można użyć również skrzydełek z kurczaka.
Nie miałam przecieru z pomidorów, użyłam własnej produkcji pomidorów bez skórki - potraktowałam je blenderem.
Zanim wlałam płyn na patelnię, zlałam wszystko co wypuścił kurczak podczas obsmażania.
Mogłam nieco mniej zredukować sos.
Nie dodawałam soli, wystarczyła ta z oliwek.


Grzyby:

Oczyszczone grzyby udusić na patelni do miękkości. Użyć w tym celu pozostałej oliwy. Dodać odrobinę soli.

Masło czosnkowe:

Miękkie masło wymieszać z posiekanym czosnkiem.

Grzanki:

Czy trzeba podawać sposób przygotowania grzanek?

Chyba nie jestem odpowiednią osobą by mówić jak zrobić grzanki, nie spaliłam dopiero trzeciej porcji.
Pierwsza zjarała się tak, że dymiły jeszcze chwilę po wyjęciu z tostera.
Tak te grzanki można przygotować w tosterze, można i w piekarniku.
Jak już się udadzą, należy je posmarować masłem czosnkowym i zjeść zanim przyjdzie turkuć podjadek i pożre wszystkie, nawet te z Waszego talerza :)


Buon appetito!
Smacznego!










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz