wtorek, 20 stycznia 2015

Serce z indyka.

Kto pomyślał, że będzie o podrobach ten się pomylił.
Wspominałam już o tym jak wiele serca mam dla Szanownego Męża. No mam, taka słabość.
Nie chce jeść ryby jego strata, a żeby nie był taki już całkiem poszkodowany i nie jadł samych ziemniaków (choć powinien mieć karę za grymaszenie) kiedy my zajadamy się pysznym pstrągiem   przygotowałam mu filet z indora, a że się wziął i ułożył na kształt serca  - indyk nie mąż, to mu wmówiłam, że niby specjalnie dla niego.  Muszę dodać, że po upieczeniu mięso serca nie przypominało ale i tak zjadł.

Składniki:

  • 3 plastry fileta z indyka,
  • pieprz czarny,
  • kilka krążków pora, 
  • 1 łyżka posiekanej natki, 
  • 1 ząbek czosnku,
  • 1 łyżka oliwy,
  • opcjonalnie sól,
  • arkusz papieru do pieczenia.


Przygotowanie: 

Filet z indyka oprószyć przyprawami. Ułożyć na papierze do pieczenia, posypać pietruszką i porem, dodać przekrojony na pół ząbek czosnku i skropić oliwą. |Zamknąć w papierze do pieczenia, formując "pieróg". 
Piec około 20 minut w rozgrzanym do 180 stopni piekarniku. 
Podawać z dowolnymi dodatkami.  U mnie były to zapiekane ze śmietana i serem ziemniaki oraz warzywa ugotowane na parze.

Uwagi:

Gdyby nie to, że używałam piekarnika do zapiekania ziemniaków i upieczenia ryby to jedną porcje mięsa przygotowałabym na patelni. Przygotowałabym ją dokładnie tak jak do pieczenia - w papierze.  Nie należy dodawać na patelnię żadnego tłuszczu. Ogień nie powinien być zbyt duży, patelnia przykryta, a mięso raz odwrócone. Czas przygotowania na patelni to około 10 minut. 

Mięso przygotowywane w papierze jest aromatyczne i soczyste.

Kliknijcie sobie w zapiekane ziemniaki

Spróbujcie i lubujcie! (również mnie na FB)




  








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz